معرفی ابزار
اگرچه
يکی از مهمترين مزيتهای اين ابزار افزايش سود ناشی از اثربخشی مناسب است، گاهی ممکن است يک پيام مناسب و يکپارچه تاثيرگذاری به مراتب بيشتری از هزاران پيام بیربط برای مخاطبان داشته باشد. وقتی مخاطبان مجموعهای پيامهای ارتباطی به هم پيوسته و متناسب، به هنگام و برنامهريزی شده دريافت میکنند، میتوانند تصميمگيری مناسبتری برای انتخاب داشته باشند. با وجود عقل سليم وجود يکپارچگی در ارتباطات بازاريابی را میپذيرند، اما مشاهده میشود که سازمانها با اجرا، پيادهسازی و استفاده از آن با مسائلی روبهرو هستند. يکی از دلايل اين موضوع وجود ساختارهای سازمانی انعطافناپذير است، مديران در چنين سازمانهايي برای محافظت از بودجه و قدرت خود، در مقابل
برای
1) حمايت کامل مديريت را داشته باشيد. با اطمينان از اينکه مديريت ارشد
2) در سطوح مختلف مديريت يکپارچگی ايجاد کنيد. با برنامه ريزی و تشکيل جلسات منظم، به مديران سازمان اهميت IMC را منتقل و در آنها يکپارچگی ايجاد کنيد.
3) برای ارتباطات بازاريابی استراتژی شفافی تدوين کنيد. برای ارتباطات در بازاريابی بايد اهداف و استراتژیهای روشنی داشته باشيد. بايد اطمينان حاصل کنيد ارتباطات بازاريابی ايجاد شده، برای نام تجاری شما ارزش افزوده ايجاد میکند.
4) اول به مشتری به فکر کنيد. ارتباطات بازاريابی را در سراسر فرآيند خريد مشتريان خود قرار دهيد. مراحل قبل از خريد مشتری را به خوبی شناسايي کنيد و در هر مرحله يک ابزار ارتباطی مناسب با آن انتخاب و استقرار دهيد.
5) برای ارتباطات بازاريابی يک سيستم اطلاعاتی مناسب را بهکار گيريد. برای ايجاد يکپارچگی در ارتباطات بازاريابی، نياز به سيستم اطلاعاتی مناسبی در مورد مشتريان هستيد تا بتوانيد در زمان مناسب اطلاعات و پيامهای مهم را به آنها منتقل کنید.
6) از رسانههای مختلف برای ابزارهای ارتباطی استفاده کنيد. با توجه به متغيرهايي چون نوع ارتباط(يک طرفه يا دوطرفه) با مشتری و همچنين نحوه ارتباط (جمعی يا هدفگيری شده) نوع ابزارهای ارتباطی خود را انتخاب و از آن استفاده کنيد.
7) هميشه برای تغيير آماده باشيد. از تجارب خود در بازاريابی يادگيری داشته باشيد و بهطور مستمر برای ايجاد ارتباطات موثر در بازاريابی در حال جستوجو باشيد و هميشه برای تغيير رويکرد در بازاريابی آماده باشيد.
لینک
ایجاد برنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی یا ارتباطات منسجم بازاریابی ( IMC )
بازاريابی ,يکپارچگی ,ارتباطات ,ايجاد ,ارتباطی ,کنيد ,ارتباطات بازاريابی ,ابزارهای ارتباطی ,در ارتباطات ,در بازاريابی ,يکپارچگی در ,کنيد ارتباطات بازاريابی ,برای ارتباطات بازاريابی ,برای ايجاد يکپارچگی ,ابزارهای ارتباطی بازاريابی
درباره این سایت